fredag 5. oktober 2012

Fjellrev, foredrag og flytting

Ny by, mye nomadeliv og den samme spennende jobben i prosjektet Generasjon grønn. Disse stikkordene oppsummerer kort tida jeg har vært fraværende her på bloggen. Om du vil vite litt mer om hva jeg har gjort den siste tiden, kan du blant annet se de pelskledde sjarmørene jeg har vært på besøk hos i denne filmen:
Fjellrev i Oppdal from Generasjon Grønn on Vimeo.

Flere filmer finner dere på generasjongronn.no. Jeg er nemlig med på å jakte på folk som allerede i dag har funnet nye løsninger på miljøutfordringer. Hittil har vi blant annet vært på besøk på Øya-festivalen og sett på alt de gjør for å bli verdens grønneste musikkfestival. På nettsidene skal vi samle en rekke slike inspirasjonshistorier som viser litt av mulighetene og løsningene. En mer miljøvennlig framtid trenger ikke bety en kjedeligere verden å leve i, snarere tvert i mot :)

Jeg håper at jeg får mer tid til å spre inspirasjon på mat- og miljøfronten også her på bloggen når oppussingssjau og flytting er unnagjort. I mellomtida ønsker jeg dere en nydelig høst!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Generasjon grønn følger jeg på Facebook, står mye bra der :)

Helene sa...

Jeg gleder meg veldig til det kommer mer på bloggen her, men jeg forstår absolutt at du ikke har så mye tid :) Dere gjør et fantastisk arbeid gjennom generasjon grønn, og jeg vet at dere har påvirkningskraft. Da du var på skolen min, var det veldig mange som faktisk fikk opp øynene :)

Anne sa...

Koselig å høre at det en gjør kan få folk til å tenke i nye baner! :-)

LEV VEL sa...

Så spennende at du jobber med dette! Ha en fin dag!

Unknown sa...

Flott blogg du har :)
Nyt høsten! jeg ser fram til flere innlegg fra deg senere.

Helene sa...

Sv: Jeg skjønner utrolig godt at du har abstinenser etter dette stedet. Jeg elsker Trondheim! Det å flytte fra en bitteliten plass som hjembygden min og til denne koselige store men lille byen hvor utvalget i mat er helt utrolig gøy og inspirerende. Jeg har allerede vært på mang en oppdagelsesferd og møtt en god liten gjeng veganere.

Tusen takk, det setter jeg veldig pris på å få høre! Det er så mye kjekkere å blogge når folk faktisk sier slike ting :)